Jak zdobyć nowych klientów? A gdyby tak zamiast tradycyjnych zakupów w sklepie zaproponować im zamawianie towaru z katalogu z dostawą do domu?

Prawdopodobnie takie myśli chodziły po głowie walijskiego przedsiębiorcy, Pryce Pryce-Jonesa, prekursora handlu wysyłkowego. Dostrzegł on potencjał tej formy handlu w czasie dynamicznego rozwoju usług pocztowych i sieci kolei w Wielkiej Brytanii. W roku 1861 Pryce-Jones handlował flanelą. Handel wysyłkowy zakiełkował więc już dwa wieki temu, i to w branży odzieżowej. Tymczasem sto lat później, w latach 60. XX w., powstała pierwsza sieć rozległa stanowiąca zalążek internetu. Z powstaniem pierwszych stron www w latach 80. i pierwszych internetowych transakcji finansowych 10 lat później przed handlem wysyłkowym otworzyły się
nowe możliwości. Rozszerzył się zasięg działalności i znacznie skrócił się czas – nie tylko czas dotarcia do klienta z nową ofertą, ale również czas obsługi jego zamówienia. Wiek XXI to już era internetu i urządzeń mobilnych. Żyjemy w e-czasach, w których e-handel jest natura...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!