Czasem są to produkty z zupełnie nowej grupy asortymentowej, innym razem stanowią logiczne rozwinięcie asortymentu oferowanego już wcześniej. W obu przypadkach poszerzanie oferty stanowi istotny element strategii rozwojowej danej firmy.
Paliwo – rozwojowy impuls
Od lat wiadomo, że kto stworzy wózki widłowe oferujące rzeczywiste, znaczące obniżenie kosztów w stosunku do stosowanych na rynku od lat rozwiązań, ma szansę na wyprzedzenie rywali w konkurencyjnym wyścigu. Elementem strategii rozwojowych największych producentów widlaków stały się konstrukcje hybrydowe. Ma je m.in. Toyota oraz STILL. RX70 Hybrid nadaje się głównie do branż, w których niezbędne jest częste hamowanie i przyspieszanie, np. przy ładowaniu i rozładowywaniu samochodów ciężarowych w przemyśle napojów. Oprócz zbiornika paliwa pojazd wyposażono w kondensatory UltraCaps, w których gromadzona jest energia wytwarzana podczas procesu hamowania. Następnie ta „darowana energia” może zostać wykorzystana podczas ponownego przyspieszania wózka. W najlepszym wariancie zużycie paliwa w wózku hybrydowym wynosi zaledwie 2,5 l na roboczogodzinę. Podobna strategia towarzyszy również konstruktorom Toyoty Material Handling, którzy zapatrzyli się na inżynierów z dywizji samochodowej Toyoty (pierwszy seryjnie produkowany model z napędem hybrydowym to Prius), dostosowując ich rozwiązania do specyfiki pracy wózka widłowego (np. częste ruszanie i zatrzymywanie się podczas transportu towarów). Wykorzystano podwójny system hybrydowy. Pierwszy system w układzie szeregowym wykorzystywany jest podczas jazdy, silnik napędza generato...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!