Optymalizacja zamiast walki ceną

POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE Baza wiedzy

Od wielu lat słychać głosy polskich logistyków, którzy ubolewają nad niską rangą logistyki w strategii firmy. Problem dotyczy szczególnie firm z polskim kapitałem, w których króluje handel i marketing. Firma Jantoń, która dostrzegła szansę w rosyjskim embargu na jabłka przez produkcję cydru, wyszła naprzeciw tej tendencji. W oficjalnej informacji o otwarciu nowego centrum dystrybucyjnego czytamy, że polski producent win postawił nie na nowe technologie ani nową ofertę produktową, ale właśnie na usprawnienie dystrybucji. Na temat obranej strategii z Jackiem Jantoniem, prezesem firmy Jantoń, rozmawia Anna Frąckowiak.

Dlaczego właśnie logistyka, a konkretniej strategia magazynowa ma dać przewagę producentowi win?
Prawidłowe zarządzanie logistyczne firmą to niewątpliwie jedna ze składowych dobrze zarządzanego biznesu. W przypadku dużego producenta, jakim jesteśmy, produkującego masowo napoje alkoholowe, strategia magazynowania ma duże znaczenie. Dobre zagospodarowanie pomieszczenia i przemieszczania towaru, odpowiednia liczba pracowników, racjonalnie wykorzystana energia – to wszystko ma znaczenie. Jako duży producent staramy się również minimalizować koszty – stąd potrzeba sprawnej logistyki, aby klient na tym nie ucierpiał.

 

Jacek Jantoń, prezes firmy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy