Mimo że jednym z założeń tego rozwiązania prawnego była ochrona interesu strony ładunkowej poprzez ograniczenie dopuszczalnej wysokości opłat z tytułu demurrage i detention naliczanych przez armatorów kontenerowych („D&D”) oraz eliminowanie innych stosowanych przez nich potencjalnych praktyk nieuczciwej konkurencji, to pierwsze półrocze obowiązywania tej ustawy prowadzi jednak do wniosku, że dla wielu frachtujących przepisy te okazały się niedźwiedzią przysługą ze strony amerykańskiego prawodawcy, a jej mimowolnymi ofiarami stały się głównie podmioty działające w międzynarodowym łańcuchu transportowym w charakterze przewoźników umownych – Non-Vessel Operating Common Carrier (NVOCC).
Cel i przedmiot regulacji
C...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!