Dynamicznie rośnie liczba sklepów-dyskontów Lidla. Co decyduje o ich lokalizacji?
Sieć sprzedaży Lidl Polska liczy w tej chwili ponad 850 sklepów ulokowanych na terenie całego kraju. Otwieramy kilkadziesiąt sklepów rocznie i takie tempo ekspansji planujemy utrzymać, rozwijając się w sposób organiczny. W związku z ciągłym rozwojem sieci naszych sklepów nieustannie poszukujemy nowych lokalizacji. Inwestujemy w miejscowościach powyżej 8000 mieszkańców, w lokalizacjach dobrze skomunikowanych z możliwością budowy dużego parkingu.
Czy wraz z liczbą sklepów zwiększa się zaplecze logistyczno-magazynowe, a także dbałość o ekologię?
Projektując każdą naszą nową inwestycję – m.in. sklepy czy centra dystrybucji – zwracamy dużą uwagę na nowoczesne rozwiązania ekologiczne. Nasze magazyny zostają wyposażone w rozwiązania mające na celu ograniczenie wpływu nowej inwestycji na otoczenie – np. instalacje fotowoltaiczne, które produkują rocznie prawie 1 GWh (gigawatogodzinę) energii elektrycznej, co stanowi ok. 20% całorocznego zapotrzebowania magazynu na energię elektryczną. Co więcej, wprowadzamy system odzysku ciepła z instalacji chłodniczych wraz z ogrzewaniem płaszczyznowym podposadzkowym – rozwiązanie przyjęte dla wszystkich obiektów sieci Lidl Polska. Nasze magazyny posiadają także własne ujęcie wody dla celów technologicznych o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!