Tegoroczna edycja Taropaku pokazała, że przed sektorem opakowań sporo zmian. Presja na proekologiczne rozwiązania daje się odczuć. Dochodzi do tego automatyzacja magazynów, wymagająca nowych narzędzi. Swą ofertę przedstawili producenci i dystrybutorzy opakowań dla przemysłu i logistyki. Były rozwiązania zarówno dla branży spożywczej, jak i chemicznej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej czy kosmetycznej. Podobnie jak miało to miejsce przed dwoma laty, na poprzedniej edycji targów, i tym razem, mając na uwadze realia biznesowe oraz wyzwania, sporo mówiono o opakowaniach w sektorze e-commerce. Nic dziwnego: cała sprzedaż internetowa w ciągu ostatnich dwóch lat zwiększyła się o 35%, a sam tylko e-handel w ciągu ubiegłego roku spowodował wzrost popytu na opakowania o 8%. Branża opakowań musi poszukiwać proekologicznych rozwiązań, bo hałdy śmieci zarówno po dostawach B2B, jak B2C szybko rosną. Czas nagli, z raportu PwC na temat rozwoju e-handlu wynika, że niemal 85% Polaków po pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. Stąd tak ważne zaopatrzenie sektora w choćby r...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!