Dawniej zakup produktów w opakowaniach zbiorczych kojarzony był przede wszystkim z hurtowniami. W latach 90. pojawiły się w Polsce sieci sklepów typu cash&carry – oferujące konkurencyjne ceny, ale wymagające przy tym zakupu całych opakowań zbiorczych. Klientem dla nich był przede wszystkim odbiorca biznesowy, dla którego zakup większej ilości oznaczał niższą cenę jednostkową i możliwość rzadszego uzupełniania zapasów. Obecnie także i klient detaliczny coraz częściej decyduje się na zakup większej partii produktów jednego rodzaju. Wynika to z kilku powodów: z jednej strony popularne stają się mniejsze opakowania, z drugiej – stale rośnie poziom konsumpcji. A z trzeciej – także specjaliści od marketingu po cichu „zachęcają” nas, by kupować coraz więcej i więcej. Opakowania zbiorcze realizują zadania marketingowe głównie w handlu i dystrybucji – to tam bowiem istnieje szansa na ich „kontakt” z klientem, kupującym często pod wpływem impulsu.

fot. Werner Kenkel Spółka z o.o.
Z k
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!