Jak zaoszczędzić ponad 59% kosztów zasilania wózków?

Katalog firm Baza wiedzy

Do zasilania wózków widłowych stosuje się obecnie głównie baterie kwasowe ołowiowe z elektrolitem w postaci płynnego roztworu kwasu siarkowego lub tegoż elektrolitu w postaci żelu. Inną możliwością jest zastosowanie baterii zasadowej niklowo-kadmowej, gdzie elektrolitem jest roztwór KOH, czyli tzw. zasada potasowa. Oba rozwiązania są znane od lat i są stosowane z powodzeniem w wielu miejscach.

Jako alternatywę dla tych znanych i powszechnych rozwiązań można obecnie zaproponować baterię litowo-jonową. Rozwiązanie to, którego początków należy szukać w latach 30. XX w., kiedy opracowano pierwszą baterię litowo-siarkową, a następnie w 1969 r. baterię litowo-chlorkowo-tionylową, przez wiele lat nie było rozwijane, aż do czasu, kiedy zainteresował się nim przemysł samochodowy w celu wykorzystania ich w samochodach hybrydowych. 
W obecnej chwili możemy spotkać baterie litowo-jonowe w bardzo wielu urządzeniach, które wykorzystujemy na co dzień, jak np. baterie w wiertarkach, telefonach komórkowych, aparatach fotograficznych, komputerach i oczywiście w samochodach hybryd...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy