Od jakiegoś już czasu widzimy rosnące zainteresowane sprzedażą B2C wśród naszych klientów, którzy właśnie rozważają jej uruchomienie lub są w trakcie procesu wdrożenia. W każdym jednak przypadku decyzja o implementacji B2C wymaga przeprowadzenia analizy wpływu tego modelu sprzedaży na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa, w tym pracy magazynu, a co tym idzie – koniecznych zmian w procesach magazynowych pod kątem dostosowania ich do nowej rzeczywistości.
Obsługa kanału B2C z pewnością może wiele zmienić, a to, co ją charakteryzuje, to przede wszystkim: ogromna ilość małych (pod kątem ilości i asortymentu) i pojedynczych zamówień, krótkie czasy realizacji, korzystanie z usług firm pocztowych lub kurierskich (odbiorcy oczekują niskich kosztów realizacji), duże wymagania co do komunikacji z odbiorcą, który lubi wiedzieć, co się aktualnie dzieje z jego zamówieniem, oraz bardzo duża liczba zwrotów (od 10 do 20% wydawanych towar...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!