„Digital natives” oczekuje precyzyjnych opisów

OPAKOWANIE I OZNAKOWANIE TOWARU Baza wiedzy

Od 29 czerwca 2015 r., aby skutecznie wprowadzić produkty do oferty eBay, konieczne będzie opisanie ich dwoma obowiązkowymi numerami: MPN oraz GTIN lub ISBN. Zmiana wprowadzana jest stopniowo. W pierwszej kolejności obejmie 18 grup asortymentowych i nie będzie dotyczyć produktów używanych, kolekcjonerskich oraz tzw. vintage. Tak dokładna identyfikacja produktu związana jest z trendami w branży. Nowe technologie i wejście na rynek pokolenia „digital natives” zmieniają nawyki zakupowe i idące za tym oczekiwania wobec wszystkich podmiotów znajdujących się w procesie sprzedaży.

Dwadzieścia lat temu zrobienie zakupów wiązało się z odwiedzeniem sklepu, ewentualnie lekturą katalogu zakupowego i zamówieniem towaru przez telefon. Wizytę w sklepie zwykle kończyliśmy z upragnionym produktem w ręce. Zamawianie z katalogu oznaczało zaś cierpliwe oczekiwanie. Zakupy roku 2015 to przede wszystkim niecierpliwość. Nie chcemy czekać, a sklepy są wszędzie. Wszędzie, czyli fizycznie – na ulicy, oraz wirtualnie, w internecie i telefonie. Dzisiaj świat konsumenta i świat sprzedaży to dwa przenikające się byty. 

 

Czym jest GTIN?

Global Trade Item Number (GTIN) jest tym samym dla produktu, czym numer PESEL dla człowieka – to globalny identyfikator zawierający ciąg cyfr, które jednoznacznie identyfikują jednostki handlowe. Numer przyznaje organizacja GS1, która w 120 krajach na świecie ma swoje lokalne organizacje. W Polsce działa przy Instytucie Logistyki i Magazynowania w Poznaniu. Każdy, kto jest producentem lub dystrybutorem i nie kodował dotychczas swoich produktów identyfikatorami GTIN, a chce swoją ofertę kierować do...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy