Wózek boczny jest drogi w zakupie — cena częstokroć przekracza wartość luksusowego samochodu osobowego. Jednakże korzyści z jego zastosowania są bardzo duże, przede wszystkim jest to:
l potężna siła udźwigu;
l możliwość budowy na indywidualne zamówienie, a więc dostosowanie wózka do potrzeb konkretnego przedsiębiorcy;
l optymalizacja procesów logistyki wewnątrzakładowej;
l wysoka kwota zakupu, zwraca się dzięki dużym oszczędnościom wynikającym z zastosowania wózków.
— Wózek typu sideloader jest idealnym rozwiązaniem przy transporcie i składowaniu długich ładunków, takich jak: dłużyce drewniane, rury stalowe — ocenia Marcin Zarzecki z firmy Linde. — Ponieważ ładunki są pobierane widłami z boku i składowane na platformie, a następnie transportowane bokiem, to korytarz roboczy można zredukować do szerokości nieznacznie przekraczającej szerokość samego wózka.
Branże, w których wózek ten jest wykorzystywany, to najczęściej: drzewna (tartaki, składy drewna), metalowa (rury stalowe, konstrukcje itp).
— Dla wielu klientów wózki boczne są remedium na zwiększające się koszty magazynowania, które poprzez lepsze wykorzystanie powierzchni magazynowej można znacząco zmniejszyć. Pozwalają na zmniejszenie liczby wykorzystywanych wózków czołowych, a co za tym idzie, również obniżenie kosztów transportu i serwisowania floty wóz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!