Chwilę po oficjalnym odsłonięciu reachtrucka za kulisami odbył się zamknięty pokaz możliwości MR, który rozpoczął się od testu butelki. Mateo, operator fabryki w Masate pod Mediolanem, gdzie produkowane są MR, postawił na widłach wózka odwrócone wylotami w dół dwie puste plastikowe butelki po wodzie. Następnie wsiadł do wózka i podniósł widły na kilka metrów, a potem je gładko opuścił. Butelki wciąż stały na swoim miejscu, a wózek – zdaniem zgromadzonych fachowców – przeszedł test.
Żeby jednak do niego doszło, Yale zainwestowało 10 mln euro w projekt, który rozpoczął się w 2007 r. Wtedy to – jak mówi Robert O’Donoghue, lider strategii produktów magazynowych – Yale postawiło pytanie o przyszłe potrzeby klienta i segment rynku wózków widłowych, na którym może zaistnieć nowy produkt. Nowy, bo MR składa się w 99% z części nowych lub przeprojektowanych.
Na świecie roczna sprzedaż nowych wózków widłowych wyniosła w 2012 r. 350 tys. sztuk, o ponad 100 tys. mniej w porównaniu z lic...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!