Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań: od manualnych, przez automatycznie prowadzone AGV (Automated Guided Vehicle), po autonomiczne AIV (Autonomous Intelligent Vehicle). Różnice między nimi polegają na sposobie prowadzenia wózka od punktu do punktu i orientowania położenia wózka w otaczającej go przestrzeni (nawigacji).
Siła postępu
Na przestrzeni lat, wraz z rozwojem techniki, pojawiły się różne metody nawigacji automatycznych pojazdów stosowanych w intralogistyce:
- Indukcyjna – jest to najstarsza metoda nawigacji, wózek prowadzony jest wzdłuż przewodu elektrycznego zatopionego w posadzce.
- Magnetyczna – w posadzce wycinana jest bruzda i umieszczana w niej magnetyczna taśma, wzdłuż której porusza się wózek;
- Punktowa magnetyczna – technika podobna do magnetycznej, z tą różnicą, że zamiast taśmy umieszczane są punkty magnetyczne;
- Optyczna – wózek identyfikuje swoje położenie za pomocą kamery rozpoznającej namalowane lub naklejone na posadzce linie i/lub kody QR;
- Laserowa – korzysta z czujników triangulacyjnych kierowanych na odbłyśniki znajdujące się na trasie pojazdu;
- Przestrzenna/Naturalna (SLAM – Simultaneous Localisation and Mapping) – wy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- wydań magazynu "Logistyka i Magazynowanie"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!